Dagens ridpass

Har precis kommit in från stallet. Det tog sin lilla tid idag. Jobbade till fem så det är därför jag är så sen idag.
Red dressyr idag igen och idag övade vi mest på att ha kontroll över hästen, eller vad man ska säga. Gjorde galopp-övningar från skritt mm. Jobbade också med att få honom att gå på tygeln, och i skritt och liite i traven går det men i galoppen. Han blir stel som en pinne så fort man sitter ner i traven, och då passar han också på att ta upp huvudet. Men det är bara att jobba vidare. Han är ju inte tränad regelbundet i vintras så det är säkert därför han är het som en jag vet inte vad.

Imon blir det antingen hoppning eller uteritt. Beror på hur länge jag jobbar imon.

Hoppas att ni har haft en bra onsdag!


I brist på bilder tar jag en "gammal" bild på Bingo.
Måste se till att uppgradera mitt bildförråd lite.


Kommentarer
Postat av: isabella

tack :D

2010-04-08 @ 12:01:59
URL: http://isabellaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0