Ny blogg

Välkomna till min nya blogg. Har haft ett antal bloggar innan men har bestämt mig för att börja om (igen). I denna bloggen kommer ni att kunna läsa om mig och mitt hästliv. Kommer bara att uppdatera om hästar och inte om annat, så detta blir en utav de "få" hästbloggar.
Kommer att ta upp lite debatter om olika saker som händer i hästvärlden.

Vem är då jag?
Jag är en 19-årig hästtjej (med namnet Mikaela) från småland som har hållt på med hästar sedan jag var i 4:a års åldern. Har alltid älskat dessa djur och skulle kunna tänka mig att jobba med hästar i framtiden.
Jag går sista året på gymnasiet, natur,  och till våren är det dags för mig att springa ut med den vita mössan på sne. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på efter men det är ett senare problem. 
Rider just nu på min lilla D-ponny, Baringo, här hemma och en dag i veckan rider jag på ridskola. Har tänk mig att så småningom köpa en stor häst, när jag flyttat hemifrån och jag vet var jag hamnar. 

Mina hästar!

D-ponnyn Baringo. En valack, född 1996 och är fux-färgad. En riktig pigg ponny som älskar att hoppa. Kan ibland vara lite för pigg så det krävs att man har en bestämt men mjuk hand. Har haft honom i ca 5 år och också tävlat en del på honom. Just nu tränas han för att säljas. 

C-ponnyn Tatjana. Ett sto, född 1996, brun och är en allround ponny (är min lillsyrras häst). Gillar både hoppning och dressyr. Har en fin form i dressyren men kan vara lite "småseg" men är definitivt inte lat. Det är en fråga på vad hon vill just i det läget. Springer ofta ifrån Baringo när de har race i hagen. Tränas också för att säljas.  

Detta var då en presentation och jag hoppas att ni finner denna bloggen som lite intressant.


Baringo <3


Tatjana <3


Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Hästblogg av ponny-EM ryttare: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-04-02 @ 23:00:36
URL: http://kristinawarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0